ЗВІТ КЕРІВНИКА ХЕРСОНСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №83 КОМБІНОВАНОГО ТИПУ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІННИ МАЦУЄВОЇ ЗА 2022-2023 РІК
ЗВІТ
Мацуєвої Інни Миколаївни
директора Херсонського закладу дошкільної освіти №83
комбінованого типу Херсонської міської ради
за 2022/2023 навчальний рік
Херсонський заклад дошкільної освіти №83 комбінованого типу Херсонської міської ради (далі – ЗДО) україномовний, функціонує з 1978 року, здійснював свою діяльність відповідно до основних нормативних документів та законодавчих актів України.
Юридична адреса закладу: м. Херсон, вул. Дорофеєва, 22-а, т.(0552) 274954, е-mail: yaslisad83d@gmail.com
Режим роботи ясла-саду становить 10,5 годин (дев’ять груп), 10 годин (одна група), 12 годин (одна чергова група).
Заклад дошкільної освіти розрахований на 240 місць (11 груп). Протягом 2022/2023 навчального року у закладі функціонувало і станом на сьогодні функціонує 11 груп.
У 2022-2023 навчальному році списочний склад вихованців закладу налічував 150 дітей, з них пільгових категорій – 16 дітей (5 дітей - з багатодітних родин, 8 осіб -діти учасників АТО,1 особа - дитина з інвалідністю, 2 особи- діти з ООП).
Заклад співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром №2 Херсонської міської ради щодо супроводу та підтримки дитини з особливими освітніми потребами.
Дистанційною освітою з 10.01.2023 року було охоплено 133 вихованці. Працювало 7 дистанційних гру: група №1 – ІІ молодший вік, групи №3 і №5 – середнього віку, групи №6 та №11 – старшого віку, група №8 – інклюзивна старшого віку та група №10 – логопедична старшого дошкільного віку.
Освітнє середовище закладу дошкільної освіти. У закладі створенні комфортні, безпечні, доступні та нешкідливі умови для розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку.
Безпека дітей і дорослих – пріоритетне завдання адміністрації закладу.
Злагоджена робота усього персоналу ЗДО №83 забезпечує належне освітлення, водопостачання та водовідведення, опалення, а також чистоту території та приміщень.
Обладнання основних приміщень відповідає зросту та віку дітей, а також санітарно-гігієнічним вимогам.
З 20.10.2022 року приміщення ЗДО №83 було захоплено окупаційною вадою міста Херсона. Змоги контролювати заклад у адміністрації та працівників закладу не було можливості. Контроль над закладом відновився 11.11.2022 з часу деокупації міста. Проте заклад знаходиться під постійним вогневим враженням країни-агресора. Так в результаті вибухів на території ЗДО №83 12.12.2022 року, 23.12.2022 р. 28.03.2023, 13.05.2023 було пошкоджено 83 вікна, 7 зовнішніх дверей, 3 секції паркану. Результати злочину зафіксовані в заяві до поліції.
Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», на виконання наказу Управління освіти Херсонської міської ради від 07.04.2023 №20-Т Про проведення інвентаризації статей балансу в закладах та установах освіти Херсонської міської територіальної громади» та з метою встановлення відповідності фактичної наявності майна даним бухгалтерського обліку у Херсонському закладі дошкільної освіти №83 комбінованого типу Херсонської міської ради було проведено інвентаризацію наявного майна. За результатами інвентаризації членами комісії виявлено нестачу майна на загальну суму 78.075,06 грн. заява про вчинення злочину подана до поліції.
06.06.2023 року в наслідок підриву дамби Каховської ГЕС територія, підвал і приміщення 1 поверху будівлі ЗДО №83 було затоплено. Інвентаризація та експертиза пошкодженого майна ще не проводилася. Заявка на відкачування води з підвалу надана о ДСНС.
Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального розвитку.
Організація освітнього процесу здійснювалася за освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина» в Базового компоненту дошкільної освіти та програми, які забезпечують реалізацію інваріантної та варіативної складової змісту дошкільної освіти: «Діти з особливими освітніми потребами в ЗДО за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина». Основи організації інклюзивної освіти»; Програма «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ» та методичні рекомендації «Організація корекційно – виховної роботи з дітьми старшої групи із ЗНМ»; Методичні посібники «Індивідуальна робота з дітьми середнього та старшого дошкільного віку із ЗНМ»; Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від трьох до семи років «Віконечко» (із синдромом Дауна) за редакцією Л.І. Прохоренко; Методичний посібник «Діти з розладами аутистичного спектора: план корекційно-розвиткової роботи»; Програма «Валеологія для дошкільнят»; Програма «Ми – Херсонці»; Програма «Виховання в учасників освітнього процесу культури сортування сміття та поводження з відходами»; А також парціальні програми: Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина»;
Протягом 2022/2023 навчального року педагогічний колектив ЗДО №83 працював над такими завданнями:
1. Збереження, зміцнення і відновлення фізичного, психічного та духовного здоров’я учасників освітнього процесу під час воєнного стану.
2. Національно-патріотичне виховання, формування національної свідомості та громадянської відповідальності.
З 01.01.2023 року в ЗДО №83 освітній процес відбувався в дистанційному форматі, в синхронному та асинхронному режимах:
- Педагогами створені в соціальних мережах Viber та Telegram групи для батьків, з наданням рекомендацій щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами ( фото, аудіо, відео, письмово тощо) та отримання фото звітів;
- Надіслані посилання на сторінки з розвиваючими завданнями, аудіо казками, піснями, поробками, фізичними вправами в мережі інтернет.
- Надсилалися відеоролики за темами занять;
- Проводилися конкурси, марафони, флешмоби;
- Онлайн спілкування з дітьми;
- Відеоконференції з групами дітей;
- Створений YouTube канал;
Попри виклики воєнного часу вихованці нашого закладу брали активну участь в різноманітних конкурсах та проєктах: «IV Всеукраїнське заняття доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин», конкурси малюнків: «Світ очима дітей», «Безпека на дорозі»., участь в Арт-проєкті «На крилах дитячої творчості» - «»Моя квітуча Україна», « Моя улюблена книга», «Про безпеку треба знати, щоб здоровими зростати». Наші вихованці разом з батьками взяли активну участь в заходах, присвячених «Всесвітньому тижню грошей 2023» та флешмобах присвячених Великодню, Дню вишиванки та Дню Матері.
Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти. Колектив закладу складає 48 осіб: педагогічний колектив – 21 особа, з них педагоги вищої кваліфікаційної категорії – 3, І категорії – 4, ІІ категорії -0, спеціалістів – 14 та 27 осіб технічного персоналу.
В 2023 році атестація педагогічних працівників перенесена в зв’язку з воєнним станом.
Педагоги закладу постійно підвищують свій фаховий рівень, активно впроваджують в своїй роботі нові методики та технології, що робить перебування дітей в закладі цікавим та змістовним. У 2023 році 3 педагогів пройшли курси підвищення кваліфікації у КВНЗ «Херсонській академії неперервної освіти», 2 особи, як вихователі ЗДО та 1 особа, як музичний керівник ЗДО. Так протягом 2022-2023 навчального року педагоги брали активну участь в різноманітних заходах та семінарах, про що посвідчують відповідні сертифікати., а саме:
- Урок доброти (8 педагогів);
- XLIX Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми та перспективи розвитку сучасної науки в країнах Європи та Азії» (1педагог);
- Курс «Базова психологічна допомога в умовах війни» (1 педагог)»
- Курс «Безпека життя» Розділ 1 та 2 «Заклади освіти під час війни. Евакуація закладів освіти (14 педагогів);
- Курс «Безпека життя Розділ 3 та 4 «Дії під час обстрілів» «Протимінна безпека та мінно-вибухові травми» (14 педагогів);
- Весняні привітання матусям (10 педагогів);
- Флешмоб «209 річниці дня народження Великого Кобзаря» (20 педагогів);
- Курс «Підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги та оволодіння сучасними технологіями такої допомоги» (1 педагог);
- Курс «Цифрові інструменти Google для освіти» (4педагоги);
- Курс «Цифрові ресурси педагога. Створення відеопрезентацій, скрінкастів та інфографіки» (1 педагог);
- Курс «Визначення різнорівневої підтримки дітей з труднощами опанування навичок читання й письма» (3 педагоги);
- Курс «Питання та відповіді інноваційні підходи до навчання дітей з ООП» (5 педагогів);
- Курс «Настільно-друковані ігри у роботы з дітьми з ООП» (2 педагоги);
- Курс «Корекція когнітивних процесів. Інклюзія» (2 педагоги);
- Курс «Труднощі раннього віку дітей (від 1-го до 3х років)» (1 педагог);
- Курс «Труднощі дітей дошкільного віку (від 3х до 6-7 років» (3 педагоги);
- Курс «Як повинні діяти інклюзивно-ресурсні центри» (1 педагог);
- Курс « Інтелектуальні труднощі осіб З ООП: критерії визначення та рівні підтримки» (2 педагоги);
- Курс «Розвиваймо мовлення разом: ігри та вправи для вдосконалення мовленнєвих здібностей дітей дошкільного віку» (2 педагоги);
- Курс «розвиток критичного мислення учнів за допомогою штучного інтелекту» (1 педагог);
- Курс «Організація послуг психічного здоров’я та психосоціальної підтримки» (1 педагог);
- Курс «Ігрова взаємодія для пізнавального розвитку дітей дошкільного віку»
(1 педагог);
- Курс «Використання освітніх технологій у ЗЗСО: теорія та практика»
(1 педагог);
- Курс «Тренажери для мозку» (1 педагог);
- Курс «Інклюзія без ілюзії» (1 педагог);
- Проєкт до Дня Вишиванки (10 педагогів);
- Педагогічний челендж «Про безпеку на дорогах знай та правила вивчай»
(7 педагогів);
- Курс «Перша домедична допомога в умовах війни» на платформі Prometheus (18 педагогів);
- Курс «Правила поводження з вибухонебезпечними предметами» «Дивись під ноги! Дивись куди ідеш» (18 педагогів);
- Курси підвищення кваліфікації вихователів закладів дошкільної освіти (2 педагога);
- Курси підвищення кваліфікації музичних керівників закладів дошкільної освіти (1 педагог);
- Курс «Базова психічна допомога» (13 педагогів);
- Курс «Створення безпечного простору для дітей» (1 педагог);
- Курс «Цивільна оборона та захист у надзвичайних ситуаціях» (14 педагогів);
- Курс «Навчання з попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів»
(10 педагогів);
- Курс Інтелектуальні труднощі у осіб з ООП критерії визначення та рівні підтримки» (1 педагог);
- Курс «Організація освітнього процесу у змішаному форматі» (1 педагог);
- Курс «Організація психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП» (1 педагог);
- Курс «Підвищення кваліфікації педпрацівників нові вимоги і можливості» (1 педагог);
- Курс «Практика розвитку сприйняття 2Dзображень у дошкільному віці. Ігровий кейс» (1 педагог);
- Курс «Розвиток та вдосконалення україномовного середовища у ЗДО: практичні заходи» (1 педагог);
- Курс «Інформаційна гігієна під час війни» (1 педагог);
- Курс «Як організувати методичну роботу в дитсадку віддалено» (1 педагог);
- Курс «Обережно міни» (1 педагог);
Педагоги систематизували зібрані матеріали за програмою виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» Здійснили соціально-педагогічний патронат сімей. Склали розклад занять дистанційної роботи на навчальний рік. Поповнили розробками, наочними посібниками, літературою розділ патріотичного виховання.
Педагоги працювали в тісному взаємозв'язку з батьками, проводили батьківські збори на платформі Zoom, онлайн-консультації для батьків з різних питань, використовуючи різноманітні інтернет-ресурси: електронна пошта, Viber, WhatsApp, Facebook, Skype, платформи Google Classroom, ZOOM, YouTube канал та веб-сайт закладу надавали консультації та поради, організовували скайп-бесіди.
Було проведено три засідання педагогічної ради: «Безпека учасників освітнього процесу під час воєнного стану», «Організація дистанційної роботи в ЗДО №83. Національно-патріотичне виховання, формування національної свідомості та громадянської відповідальності», «Підсумки роботи Херсонського закладу дошкільної освіти №83 комбінованого типу Херсонської міської ради за 2022-2023 навчальний рік».
У цілому робота колективу ЗДО № 83 відмічається стабільністю та позитивною результативністю.
Управлінські процеси закладу. Упродовж року систематично проводився контроль освітнього процесу, який був своєчасним, компетентним та охоплював всі суттєві питання. Завдяки використанню різних форм і методів контролю, визначився позитивний вплив на підвищення якості роботи педагогів.
Застосовуючи різноманітні схеми та картки контролю, адміністрація дотримувалася основних принципів діяльності: конкретні урахування всіх факторів під час аналізу занять та урахування індивідуальних особливостей вихователя.
Дистанційну роботу педагогів ЗДО №83 впродовж 2022-2023 навчального року було висвітлено на Padlet дошках закладу https://padlet.com/yaslisad83d/83-22-73021-0552-274954-mail-yaslisad83d-at-gmail-com-249457-r03hkbmzeme9k45b, сторінці Facebook закладу та каналі YouTube. Вихователями, які працювали дистанційно було створено та викладено по 5 відеозвітів про підсумки місячної роботи груп, відеопривітання до свята весни, відеоуроки доброти, відеопривітання до дня матері, випускні відеолистівки у старших групах. Всі відеороботи показали високий рівень педагогічної майстерності.
Вихователями закладу розроблені та проведені з батьками та дітьми інструктажі з техніки безпеки.
Під час дистанційного освітнього процесу завдяки планомірній корекційній роботі вчителя-логопеда було забезпечено максимальну мовленнєву активність під час занять та в повсякденному житті вихованців.
В закладі організовано роботу центру кризової психологічної допомоги. Практичний психолог закладу Тодосійчук Ю.О. систематично надавала онлайн консультації дітям, батькам та співробітникам закладу.
Впродовж 2022-2023 навчального року працівники закладу, окрім педагогів, які з 10.01.2023 працювали дистанційно, перебували в простої.
Вся інформація про роботу Херсонського закладу дошкільної освіти № 83 комбінованого типу Херсонської міської ради протягом 2022-2023 навчального року висвітлювалась на сторінці закладу в соціальній мережі Facebook та на сторінці Херсонського управління освіти, а також в мережі Viber, Telegram та YouTube каналі
РІЧНИЙ ЗВІТ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Мацуєвої Інни Миколаївни
директора Херсонського закладу дошкільної освіти №83
комбінованого типу Херсонської міської ради
за 2023/2024 навчальний рік
Звіт складено у відповідності наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Херсонський заклад дошкільної освіти №83 комбінованого типу Херсонської міської ради україномовний, функціонує з 1978 року, здійснює свою діяльність відповідно до основних нормативних документів та законодавчих актів України.
Юридична адреса закладу: м. Херсон, вул. Дорофеєва, 22-а, т.(0552) 274954, е-mail: yaslisad83d@i.ua
ЗДО №83 – комбінованого типу розрахований для перебування дітей загального розвитку, з мовленнєвими вадами та дітей з особливими освітніми потребами. Тому головною метою ясла-садка є забезпечення реалізації правах громадян на здобуття дошкільної освіти, обов’язкової дошкільної освіти дітей старшого дошкільного віку, задоволення потреб громадян у догляді, вихованні, навчанні та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.
Заклад дошкільної освіти розрахований на 240 місць (11 груп). Протягом 2023/2024 навчального року у закладі функціонувало і станом на сьогодні функціонує 9 груп: : 1 група – І молодша. 1 група – ІІ молодша, 2 групи – середнього віку, 4 групи – старшого віку, 1 група -різновікова. З них 1 група – логопедична та 2 інклюзивні групи .
У 2023/202204 н.р. заклад відвідувало 143 дітей: з них 9 дітей пільгових категорій (3 дітей – з багатодітних родин, 5 - діти з ООП, 1 - дитина- з інвалідністю).
У Херсонському закладі дошкільної освіти №83 комбінованого типу ХМР розроблено та схвалено стратегію розвитку закладу на 2021-
2025 роки (затверджену начальником управління освіти та схвалену педагогічною радою закладу
від 31.08.2021 року, протокол №1), спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.. У Стратегії враховано пріоритетні завдання роботи закладу дошкільної освіти, організаційні шляхи їхньої реалізації, обґрунтовано ресурсні потреби та умови реалізації ціннісних пріоритетів особистості. Вона спрямована у площину відкритості закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання, розвитку і виховання, система контролю та оцінювання, управлінські рішення, відповідальність педагогічних працівників.
Відповідно до умов сьогодення було проаналізовано, переглянуто та внесено корективи в Стратегію розвитку закладу.
Так протягом останніх років спостерігається зменшення Кількісті здобувачів освіти у 2023-2024 н.р. вона становить 143 вихованця. Проти 222 у 2021-2022 н.р.,та 180 дітей у 2022-2023. Також зменшилась мережа груп 11 у 2021-2022р проти 9 у 2023-2024 н. р .Відбулися зміни в організації освітньо-виховного процесу, 10.01.2023 він відбувається виключно у дистанційному форматі.
Зазнав змін кадровий склад працівників. У 2023-2024 н.р. у ЗДО 83 працює 20 педагогічних працівників та 25 технічних проти 23 пед працівників та 27 тех працівників у 2021-2022 н.р. Наразі в місті перебуває 6 працівників (2 педагогів та 4 тех працівника, 9 працівників закордоном ( 5 +4), 30 працівників в Україні. В режимі офлайн працює 3 працівника, 13 педагогів в дистанційному режимі, 21 тех працівників перебувають в простої, 1 працівниця у відпустці по догляду за дитиною до 3х років, з 9 призупинено дію трудового договору.
Зазнав змін і напрямок роботи з батьками, перемістившись в дистанційний режим.
Проте, враховуючи виклики сьогодення педагоги закладу надають якісні освітні послуги, впроваджують активне використання інноваційних та педагогічних технологій в освітньо-виховний процес, впроваджують в роботі з дітьми власні авторські розробки. Про задоволеністю наданими послугами свідчить анкетування батьків, яке проводиться двічі на рік. Так за результатами анкетування , проведеного в травні 2024 р : повністю задоволені дистанційною роботою закладу - 85%. Не задоволені - 7 %. Частково задоволені -13 %. В анкетуванні взяли участь 112 батьків, що складає 78%. Побажання та пропозиції батьків щодо покращення освітньо-виховного процесу враховуються при складанні календарних та річних планів.
Адміністрація закладу постійно працює над створенням позитивного іміджу дошкільного закладу в місті. А саме: висвітлення інформації про діяльність ЗДО на веб сайті закладу, на фейсбук сторінці свого закладу та сторінці управління освіти, інших соціальних мережах.
За результатами самооцінювання освітніх і управлінських процесів
закладу дошкільної освіти та внутрішньої системи забезпечення якості
освіти визначено:
За напрямом Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.
Територія та приміщення закладу дошкільної освіти пошкоджені в наслідок агресії рф. Вибито 93 вікна, пошкоджено 7 дверей, постраждали приміщення 1 поверху через підтоплення. Пошкоджено системи водо- та теплопостачання. Є пошкодження м’якої покрівлі даху двох блоків. Матеріали про дані правопорушення надані до поліції та відкриті кримінальні провадження.
Проте вибиті вікна закриті плитами QSB, територія чиста та охайна, не
доступна для сторонніх осіб і несанкціонованого заїзду транспорту,
огороджена повністю, але освітлення у вечірній та нічний час відсутнє (в
силу об’єктивних причин). У закладі дошкільної освіти відсутнє укриття, що
унеможливлює забезпечення безпечних умов.
Адміністрацією закладу організовано систематичний контроль за станом території та приміщень закладу. Все обладнання закладу дошкільної освіти законсервовано.
Після деокупації міста проведено інвентаризацію майна, яке знаходиться на балансі закладу дошкільної освіти. По факту крадіжки майна відкрито кримінальне провадження.
Учасники освітнього процесу дотримуються норм охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Робота закладу дошкільної освіти організовувалася з урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану.
З усіма учасниками освітнього процесу проводиться просвітницька робота з питань кібербезпеки.
Психологічною службою ведеться інформаційно-консультативна робота.
У закладі дошкільної освіти розроблено, затверджено та оприлюднено на
власному вебсайті План заходів із запобігання та протидії булінгу
(цькуванню). Практичним психологом за потребою надаються консультації
та рекомендації усім учасникам освітнього процесу. У закладі дошкільної
освіти застосовуються заходи, що допомагають педагогічним працівникам
адаптуватись до змін умов праці. Педагогічні працівники закладу дошкільної
освіти ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення
булінгу, іншого насильства та запобігання йому. На сайті закладу дошкільної
освіти оприлюднені правила поведінки для дітей, батьків, педагогів,
адаптовані для сприйняття учасниками освітнього процесу.
напрям 2:
«Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення
всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого
соціального досвіду»
Робота адміністрації та колективу Херсонського закладу дошкільної освіти № 83 комбінованого типу ХМР спрямована на забезпечення різнобічного розвитку дітей дошкільного віку відповідно до їх задатків, нахилів, здібностей. Індивідуальних психічних та фізичних особливостей, культурних потреб. Формування у вихованців моральних норм, набуття ними життєвого соціального досвіду.
Кількість здобувачів освіти у 2023-2024 н.р. становить 143 вихованця. З них у м Херсон перебувають 2 дітей, 52 знаходяться за кордоном , 89 в Україні
Педагоги, здобувачі освіти та батьки нашого закладу протягом 2023-2024 н.р брали активну участь в різноманітних конкурсах та проєктах: « Всеукраїнське заняття доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин», акції «Happi Гав для Сірка». «Шевченко. Коханим жінкам», «Моя вишиванка - оберіг»,
- тематичних тижнях(4 шт.): «Здоровий спосіб життя – вибір», «Зустрічаємо Різдво», «Великодній ярмарок», «Життя і здоров’я зберігай, навички і вміння май»
- заходах(13 шт.) до Дня захисників і захисниць України, Дня ЗСУ, Дня Святого Миколая, Всесвітнього дня поезії, Міжнародного дня птахів, Міжнародного дня книги, Всесвітнього дня космонавтики, Всесвітнього дня мистецтва, Дня пам’яті та примирення, Дня Європи, Дня матері, Міжнародного дня Дякую, Дня героїв України.
Наші вихованці разом з батьками взяли активну участь у заходах:
- флешмоби(12 шт): «Моя Україна - найкраща країна», «Херсонський кавун», «Херсон – місто моєї мрії», «З днем захисників і захисниць України», «Спорт- запорука здоров’я», «Долоньки єдності», «Заспівай колядку», «Моя новорічна ялинка», «День соборності України», літературній кав’ярні «Шевченко дітям», «Великодній ярмарок», «День матері».
- фотовиставки (2 шт.) «Друзі наші менші», до Міжнародного дня птахів,
- у конкурсах дитячих малюнків(2 шт.) «Моя космічна мрія» (ГО Асоціація Ноосфера), «Щоб не було біди».
- виставках дитячих малюнків та робіт (10 шт.) «Оберіг моєї родини», за творами Т.Шевченка, «Всесвітній день Землі», «Війна очима дітей», «Зустрічаємо Різдво» «Міжнародний день птахів», «Всесвітній день космонавтики», «Земля –наш спільний дім», «Не я б’ю, верба б’є», «Моє бажання», артпроєкт «Листівка для мами».
Батьки, діти та працівники закладу активно беруть участь у різноманітних благодійних акціях
В грудні 2023 року працівники закладу доєднались до благодійної акції освітян міста до Дня Збройних сил України та перевели суму у розмірі 5570 грн на потреби воїнів, які захищають Херсон.
Наразі робота закладу дошкільної освіти організована з урахуванням реалій
сьогодення та дії правового режиму воєнного стану. Дистанційною освітою охоплено 127 вихованців.
Особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу. А саме:
- організація навчання педагогічних працівників щодо використання різних
цифрових інструментів в роботі з дітьми та надання їм методичної
підтримки;
- використання найпопулярніших онлайн-платформ, які допомогають при
організації інформаційно-консультативної та дистанційної роботи;
- організація психолого-педагогічної підтримки та супровід усіх учасників
освітнього процесу;
Протягом 2023/2024 н р особлива увага приділяється психологічному супроводу всіх учасників освітнього процесу:
- володіння педагогами елементарними навичками подолання тривожності,
нападів панічної атаки,
- вміння переспрямувати увагу конкретної дитини, або дітей на позитивні
явища, зацікавити їх, знайти способи піднесення їхнього настрою, з метою
забезпечення ефективної комунікації з усіма учасника освітнього процесу.
В закладі організовано роботу центру кризової психологічної допомоги. Практичний психолог закладу Тодосійчук Ю.О. систематично надає онлайн консультації дітям, батькам та співробітникам закладу, розробила низку консультацій та заходів з психологічної підтримки.
Батькам надаються Індивідуальні консультації:
-Як реагувати на злість дитини;
-Як покращити сон дитини під час війни;
-Як швидко заспокоїти дитину;
З дітьми проводяться Діагностичні вправи:
-Методика «Неіснуюча тварина»;
-Методика «Я і сімʼя»;
-діагностика готовності дітей до школи (методика керна-ірасека);
Корекційна робота з дітьми:
-Робота над концентрацією уваги, запам’ятовування, взаємодія півкуль мозку.
Ігри для дрібної та великої моторики.
-Нейровправи;
-Робота над координацією рухів.
Арт- терапія:
«Кляксографія», «Краплетерапія»;
«Малювання сіллю»;
«Малюємо бульбашками».
Індивідуальні консультації з педагогами:
-Професійне вигорання;
- Запобігання депресії;
- Як підтримувати психічне здоровʼя. Корекційна робота з педагогами:
Арт-терапія «Карта моїх цінностей»;
Вправа «Дерево»;
Техніка «Лист гніву»;
Комплекс вправ для відновлення внутрішнього стану;
З огляду на ситуацію, що склалася, в роботі надається перевага використанню сайту закладу, фейсбук сторінці закладу, ю туб каналу садка, месенджерів, соціальних мереж, сервісів, що дозволяють
створювати форми зворотного зв’язку (наприклад, сервіси Zoom).
Відповідно розкладу 2 рази на тиждень вихованці спілкуються з педагогами та своїми одногрупниками на цікавих Zoom-заняттях, на яких вихователями використовуються інтерактивні дидактичні ігри, пальчикові ігри, зарядки для очей, різноманітні руханки.
У батьківських Viber групах вихователі систематично розміщують інформацію
різноманітної тематики про розвиток, виховання та навчання дітей
дошкільного віку, показники сформованості базових якостей особистості;
ознайомлюють з ефективними методами та прийомами формування у
дошкільників різних форм активності. За допомогою Viber та Телеграм груп педагоги проводять з батьками консультації, тренінгові заняття.
Вся інформація по роботі в групах з опублікованням в записі zoom занять, авторських розробок педагогів, консультації для батьків, щомісячних відеозвітів роботи, конкурси та флешмоби оприлюднюється на Padlet дошках, та сторінці фейсбук.
Під час дистанційного освітнього процесу завдяки планомірній корекційній роботі вчителів-логопедів Самойлик Л.В. та Аксьонової О.О. було забезпечено максимальну мовленнєву активність під час занять та в повсякденному житті вихованців. Педагоги розміщували у мережі Viber заняття та завдання для дітей, проводили індивідуальні заняття в режимі онлайн на платформі Zoom.
Особлива увага приділяється дистанційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. До освітнього процесу крім вихователів інклюзивних груп залучаються психолог та вчитель-логопед, які проводять індивідуальні корекційно-розвивальні заняття з дітьми з ООП. Налагоджена співраця з ІРЦ 2
Напрям 3.
«Фахова діяльність педагогічних працівників
закладу дошкільної освіти»
Колектив закладу складає 45 осіб: педагогічний колектив – 20 осіб, з них педагоги вищої кваліфікаційної категорії – 3, І категорії – 5, ІІ категорії -3, спеціалістів – 8 та 26 осіб технічного персоналу.
Дистанційний освітній процес забезпечують 13 педагогів.
Форми та види планів педагогів з організації освітнього процесу у закладі
дошкільної освіти розглядаються та схвалюються педагогічною радою.
Більшість вихователів аналізують результативність власної педагогічної
діяльності та враховують результати аналізу при подальшому плануванні
роботи. Педагоги використовують сучасні технології та методики в
освітньому процесі, спрямовані на оволодіння здобувачами дошкільної
освіти ключових компетентностей і наскрізних умінь.
Робота педагогічного колективу спрямована на:
- зміцнення національної ідентичності дітей як основи, яка виховує
справжній патріотизм,
- виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини свого
народу.
У закладі дошкільної освіти мовою освітнього процесу є державна мова.
Більшою мірою увага приділяляється формуванню в дошкільників таких
ключових компетентностей, як спілкування державною мовою,
інформаційно-комунікаційна, культурна, громадянська. Усі педагоги закладу
освіти планують свою професійну діяльність, відповідно до освітньої
програми закладу дошкільної освіти.
Всі вихователі використовують ІКТ в освітньому процесі, постійно
проводиться навчання педагогічних працівників з питань використання
комп’ютерних технологій при дистанційному навчанні.
Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної
майстерності педагогічних працівників.
Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для
професійного розвитку педагогічних працівників відмічена на діаграмі зростання кадрового потенціалу.
В 2024 році проведена атестація 6 педагогічних працівників. Керівнику ЗДО Мацуєвій І.М. підтверджено відповідність займаній посаді, вчителю-логопеду Самойлик Л.В. підтверджено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії», вихователям Соценко О.В., Мітрохіній Ю.Л., музичному керівнику Богдановській О.Д. присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорії», вихователю Вдовиченко Т.О. присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст»
Підвищення кваліфікації педагогів проводиться у дистанційній формі на базі Херсонської академії неперервної освіти, обсягом 120 год. Педагогічні працівники закладу освіти забезпечують, у тому числі й за
власної ініціативи свій професійний розвиток, обираючи кількість, види,
форми та напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності з
урахуванням освітніх потреб:, а саме: вебінари, онлайн курси, конференції,
методичні семінари, що підтверджується наявністю свідоцтв, сертифікатів
різної тематики.
Аналіз засвідчив, що вихователі найчастіше обирають для свого
професійного зростання таку тематику: використання інформаційно-
комунікаційних технологій в освіті, форми організації освітнього процесу,
безпечне освітнє середовище, організація інклюзивного навчання
Адміністрація закладу стимулює педагогів до участі в професійних конкурсах:
У 2023 році вихователька Олена Соценко стала фіналісткою премії Global Teacher Prize Ukraine, а також учасницею освітнього форуму Дошкілля 21 століття.
Напрям:4
«Управлінські процеси закладу дошкільної
освіти»
Управління закладом освіти здійснюється згідно річного плану роботи. Річний план роботи ЗДО враховує освітню програму, містить аналіз діяльності закладу
освіти за минулий навчальний рік, завдання поточного року, спрямований на
реалізацію завдань стратегії розвитку закладу на 2021- 2025 роки.
Діяльність педагогічної ради спрямовується на реалізацію стратегії розвитку і річного плану роботи, тематика засідань в основному пов’язана із визначеними у річному плані завданнями.
Така система планування, що відпрацьована в закладі заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу, забезпечує планомірний розвиток закладу та дозволяє підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва закладу більш близький до демократичного, так як переважна більшість рішень приймаються з урахуванням думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Питання обговорюються й знаходяться різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому реалізується. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Можливо, саме завдяки такому стилю керівництва у ЗДО №83 залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, позитивна оцінка особистого внеску кожного.
Щодо подолання освітних втрат
В умовах війни дошкільники опинилися в найбільш вразливому становищі, порушена система надання освітніх послуг закладом дошкільної освіти. Тривале перебування в умовах небезпеки та стресу позбавляє малюків нормальних умов для розвитку та навчання. Почуття тривоги, напруженості, страху і невпевненості ускладнюють розвиток у дітей адекватних соціальних та академічних навичок, мотивації до спілкування й навчання. Діти, переміщені з районів активних бойових дій, стикаються з проблемами соціальної адаптації в нових соціальних умовах . Ці труднощі перешкоджають усебічному розвитку та навчанню дітей .
У ЗДО №83 розроблені заходи, які спрямовані на подолання освітніх втрат:
-запроваджене дистанційне навчання;
- налагоджені зв’язки ефективної комунікації та педагогічного партнерства ЗДО з батьками або особами, які їх замінюють;
- відбувається забезпечення психологічної, методичної підтримки дітей, батьків та педагогічних працівників у складних ситуаціях;
- проводиться психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в дистанційних умовах;
- проходить підготовка вихователів до роботи в умовах освітніх змін та соціальних викликів;
-забезпечується системний моніторинг організації освітнього процесу в ЗДО.
У цілому робота колективу ЗДО № 83 відмічається стабільністю та позитивною результативністю.
Відповідно до виявлених досягнень, недоліків, запитів батьків та державних вимог, заклад ставить перед собою на новий навчальний рік частково нові основні завдання.
1.Формування соціально - громадянської компетентності дошкільників з метою зміцнення національної ідентичності дітей.
2.Формування розмовного мовлення дітей шляхом використання сучасних технологій, розвитку зв’язного мовлення, прозових та поетичних творів сучасних авторів, кращих зразків малих фольклорних жанрів; акцентувати увагу на підвищенні рівня культури українського мовлення дошкільників.
3.Проводження цілеспрямованої освітньої діяльності щодо формування у здобувачів освіти безпечної поведінки в довкіллі з урахуванням умов воєнного (післявоєнного) стану. Використовуючи різні форми організації освітнього процесу навчити дошкільників обачності, навичок орієнтування та адекватної реакції на різноманітні чинники ризику для життя.